Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Rooij - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Rooij - WaarBenJij.nu

Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo, het avontuur is begonnen! Maandag begon de reis om 13.00 uur, we kwamen ruim op tijd aan op het vliegveld in Brussel. Dus nog even rustig wat gedronken en ingecheckt waarna het toch tijd werd om door de douane te gaan. Na een traantje te hebben gelaten ging de knop gelukkig meteen om en was ik helemaal klaar voor de reis. De vluchten en tussenstops verliepen prima. Om 12.30 landde ik in Kaapstad waarna ik ook meteen mijn tas van de band kon pakken. Op het vliegveld kwam ik een ouder paar tegen van wie ik hun mobiel mocht lenen om mijn taxi te bellen. Na 20 min kon ik de taxi instappen en een half uur later was ik ingecheckt en stond ik in de dorm (gedeelde slaapkamer).

De andere meiden uit NL(Judith en Marijn) zouden om 16.30 uur landen. Dus lekker op het balkon gezeten en gewacht tot ze kwamen. Ook hun reis was goed gegaan. 's Avonds nog lekker wat gegeten in de buurt van het hostel waarna we op tijd naar bed zijn gegaan.
's Ochtends tijdens het ontbijt hebben we wat plannen gemaakt voor de eerste paar dagen in Kaapstad. Woensdag hebben we de toerist uigehangen en een (open) bustour door het centrum van Kaapstad gemaakt. Dit was wel fijn, kreeg meteen een goed beeld van de stad en duidelijke uitleg over de geschiedenis. 's Middags zijn we bij Camps Bay uitgestapt en hebben op het strand gelunched. Daarna zijn we weer op de bus gestapt en bij V&A Waterfront uigestapt. Dit is een groot complex met eettentjes en meer dan 400 winkels. Na de bustour zijn we terug naar het hostel gegaan waar we kennis hebben gemaakt met ons nieuwe kamergenootje Hannah die ons uitnodigde om mee naar een braai (afrikaanseBBQ) te gaan. Dit was supergezellig er hing een relaxte sfeer, er was livemuziek en het eten was heerlijk. Ik heb zelfs de worst geproefd!

Donderdag vroeg op voor het ontbijt om daarna richting de tafelberg te gaan. Er hing nog wel een wolk boven de berg, maar het zou een mooie dag worden dus deze zou nog wel wegtrekken. Het was een zware hike maar zeker de moeite waard! Voor we bijna bij de top waren liepen we door een watervalletje waarna we boven aankwamen en in een wolk stonden! Wat een uitzicht echt geweldig. Boven genoten van het uitzicht waar we 2 Nederlandse jongens tegenkwamen. Ze hadden hun portemmonnee in de auto laten liggen en waren eigenlijk niet van plan om ook nog naar beneden te lopen. Dus hebben wij het voor hun voorgeschoten en zouden hun ons bij Camps Bay op het stand afzetten. 's Middags hebben we de andere bustour gedaan die wat verder buiten de stad kwam. Na de tour zijn we meteen met een taxi omhoog gereden naar Signal Hill om hier de zonsondergang te bewonderen (na aanraden van die jongens). We waren maar net op tijd, na 10 min was de zon al onder.

Gister naar het andere hostel gegaan. Helaas viel dit nogal tegen in vergelijking met ons eerste hostel. Ze lieten ons de kamer zien maar daar werden wij niet vrolijk van, er lagen nog mannen te slapen en er lag een huiskat op een bed. Nee daar gaan we niet slapen, dus voor 5 euro meer toch maar een privekamer geboekt. Het valt niet mee om een goed hostel te vinden, ze zijn allemaal volgeboekt. Dus vanaf nu bellen we van te voren maar even om het te reserveren.
We hadden 's middags afgesproken met de Nederlandse jongens, we mochten achterin hun huurauto zitten waarna we naar chapmans peak zijn gereden. Dit is een route over de bergen met geweldige uitzichten waar ook vaak autoreclames worden opgenomen. s' Middags nog even naar het strand gereden en wat gedronken in een lounge. De dagen vliegen hier echt voorbij, we hebben nu al te weinig tijd hier. Gisteravond hebben we bij Mama Africa gegeten met z'n vijven. Erg gezellig met traditioneel eten en live muziek en er liep zelfs een heuse Mama rond.

We zijn van plan om a.s. dinsdag met de BazBus naar Jeffrey's Bay te gaan. Hier doet Jacob vrijwilligerswerk bij 3 scholen in de township waar hij ons graag wil rondleiden. Dus ben erg benieuwd!

• 05 April 2014 - 18:50

Ria:

Nou Anouk, het is een heel verslag zo, van de eerste dagen in het verre Zuid Afrika.
    Fijn om te lezen dat je het goed maakt, samen met de andere dames.
    ......wat betreft het reserveren van de kamers, doe dat inderdaad maar, want ik kan me voorstellen dat je onaangenaam verrast was.....
    Veel plezier en take care.
    Pap en mam.

• 05 April 2014 - 18:53

Veerle Van De Pas:

Hey Anouk,
    Wat een super mooi verhaal al, super om te lezen dat je zoveel
    al hebt ondernomen, samen met de reisgenoten;-) en de tijd eigenlijk al te kort is haha. Gelukkig heb je nog een hele tijd om al het moois te zien!
    Geniet volop van je tijd, Time flies when you having fun:-)

Lieve groetjes,Veerle

• 06 April 2014 - 11:25

Riekie:

Hoi

Een mooi verhaal over t mooie begin van een mooie reis.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes van de Bladelsedijk

• 06 April 2014 - 12:19

Monique:

heey Anoukske

Leuk verhaal, fijn te horen dat je het goed naar je zin hebt
    Veel plezier!!!

• 06 April 2014 - 18:08

Leny En Ben:

Hoi Anouk,

Leuk te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Voor ons klinken de namen waar je geweest bent heel bekend.
    Wij zijn een paar jaar geleden ook in Kaapstad geweest met een rondreis.
    Geniet ervan!
    Tante Leny en Ben

• 06 April 2014 - 21:38

Petra Van Der Heijden:

Je bent wel heel snel om zeg "worst van de braai gegeten".... Haha. Maar was het gedraaid van leeuwenfilet of gehakt van een gnoe en dat dan gevuld in de gespoelde darmen van een wrattenzwijn??? Geintje hoor. Hopelijk had het gesmaakt.
    Have fun,
    Groet Petra

• 07 April 2014 - 08:49

NeefJaap:

He Anouk, nu al met een kater in bed, goed begin..hoor :)

Veel plezier!

• 07 April 2014 - 15:59

Bertha Van Der Heijden:

Hoi Anouk

Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Pas goed op jezelf, en geniet ervan..

Groetjes Jos en Bertha.

• 07 April 2014 - 23:10

Tonny En Peer:

Hallo anouk
    Goed te horen dat de reis goed is verlopen en dat je het al naar je zin hebt.
    Maak er iets moois van en veel plezier
    Groetjes peer en tonny

• 08 April 2014 - 14:35

Anja:

ha die Anouk,

wat heb je al veel gedaan, aan je verslag te zien geniet je al met volle teugen!! nog veel plezier en geniet ervan.

groetjes van ons vanuit Diessen

• 10 April 2014 - 20:14

Gerard En Annie:

hoi anouk, goed te lezen dat alles goed gaat, maar let goed op jezelf, en geniet van deze mooie uitdaging die je bent aangegaan, en we blijven je volgen. groetjes gerard en annie.

• 12 April 2014 - 19:34

Ouders Van Judith:

Hoi Anouk

Leuk om ook jouw reisverslag te lezen en te volgen.
    volgens mij hebben jullie samen en met Marijn een geweldige tijd.
    als ik jullie op foto s bekijk stralen jullie van oor tot oor.
    heel veel succes de komende tijd en natuurlijk de groetjes aan Judith.